Selasa, 1 Mac 2011

CEKODOK MAGGI MAT GEBU

Sumber : mat gebu

BAHAN2
1 peket maggi perisa ayam-asingkan perisanya
1 biji bawang holland-didadu
1 cawan isi ayam-didadu
daging burger-aku tambah
udang-aku tambah
1 biji cili merah-buang biji dan dadu kecil (aku tak isi)
1 biji telur
1 cawan tepung gandum
3/4 cawan air(kurang lebih)
1 camca besar baking powder
1/2 camca teh serbuk lada hitam
1 pokok daun sup-hiris (x isi sebab takde)
lobak merah-dadu (aku tambah)
daun bawang-potong halus(aku tambah)

CARA2
-Celur maggi hingga lembut,tos dan sejukkan...kerat sedikit kemudian masukkan dalam bekas bersama sama semua bahan2 diatas termasuk perencah sedia ada.Tuang air sedikit demi sedikit dan gaul rata hingga mendapat adunan yang tidak terlalu cair atau pekat.
-Tambah sedikit garam jika perlu.Sudu atau jemputkan dengan hujung jari adunan kedalam minyak yang sederhana panas.Biar hingga kuning keemasan..angkat dan toskan.
-Hidang bersama sos kegemaran masing2.cili sos pun sooodapppp

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...