Rabu, 1 Februari 2012

KEBAB..

Baru sudah menyinggah blog mamasya..serupa rupanya kitorang.Di Qatar ni pun sekarang berlambak lambak buah strawberry.Tiap kali keluar shopping je..aku wajib beli sebab memang salah satu peberet buah aku selain kiwi.Harga buah strawbery sekarang dah murah giler..so ambil kesempatan lah melantak puas2 sebab nanti habis je winter..harga akan mendadak je mahal balik.Ishhh apa kena mengena ngan tajuk pulak kan???Oklah kita pusing semula ke tajuk di atas..kebab ni memang aku kerap buat untuk sarapan sebab anak2 ngan laki aku suka.Aku buat cara sendiri...Ayam tu perap ala2 sate...meh nengok resepi...

KEBAB




Bahan-bahan :

500 gram isi ayam/daging -hiris kecil(macam buat sate) 
garam dan gula secukupnya
2 sudu rempah sate
3 biji bawang merah-kisar
1-2 biji buah keras-kisar
1 ulas bawang putih-kisar
 sedikit serbuk kunyit 
2 cm halia-kisar
2 cm lengkuas-kisar
1 batang serai-kisar
-Campurkan semua bahan pastu perap semalaman.
-Untuk kebab...ayam/daging yang dah diperap,digoreng dalam sedikit minyak.Jangan biar sampai garing nanti keras/liat.
-Potong tengah2 roti..masukkan ayam/daging yang dah digoreng pastu letakkan timun dan salad (hiris halus).Letakkan mayonis dan sos cili..selamat menjamu selera 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...