Sabtu, 19 Februari 2011

ROTI POKET

Sumber :khairiah resepi.net
tapi aku usha dari kak madiha



BAHAN2 POKET
Roti gardenia (ikut suka la kalau nak guna brand lain )
Serbuk roti
telur

BAHAN2 INTI
mayonis
cream cheese
lada sulah/lada hitam
ayam (potong dadu kecil)
bawang besar-aku dadu kecil/halus
cili benggala-potong dadu
daun salad-tak isi
*timun-potong dadu
*carrot-potong dadu
bertanda *aku tambah

Cara2 buat poket
-Lapiskan 2 keping roti.Gelekkan dengan kayu penggelek sampai nipis
-Gunakan acuan bulat untuk memotong roti.Contohnya aku guna cawan je..letak mulut cawan tu atas roti pastu guna pisau potong je ikut bentuk cawan tu.
-Celupkan dalam telur pastu golek golekkan atas serbuk roti.Goreng hingga kuning keemasan.Roti akan mengelembung.toskan (masa nak goreng pastikan minyak betul2 panas..kalau tak nanti minyak menyerap dalam roti..ini pengalaman aku la..)

INTI (boleh pelbagaikan ikut citarasa)
-Tumiskan bawang sampai agak2 layu..masuk cili benggala.pastu masukkan pula ayam,carrot dan lada sulah.Ayam tu nampak dah hampir2 nak masak..masukkan timun.Dah nampak kering dan masak..tutupkan api.Gaulkan cream cheese dan mayonis dalam inti.kacau sebati
CARA HIDANG-potong dua roti (nak comel guna gunting) pastu masukkan inti

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...