Khamis, 24 Februari 2011

INTERNATIONAL DAY-PART 3

Hajat dihati nak buat tau sar piah yang aku usha dekat blog kak madiha tapi sikecik meragam betul sehari dua ni.Terpaksalah tangguh dulu.Haaa kan aku dah bagitau..banyak betul part pasal international day ni.Aritu aku dah citer pasal makan..kali ni aku cerita tentang perarakan pulak.Jauh jugalah bebudak ni berarak tapi takdenya diorang penat sebab ramai2.Happy je aku tengok bebudak ni.Mak bapak kebanyakkannya tunggu dekat penghujung perarakan iaitu dekat padang sekolah.Anak aku sampai sudah aku tak nampak dia..tu lah kurus keding sangat.Sah2 terselit la tu disebalik budak2 berbadan besar dari dia.Meriah rasa dengan bunyi2 muzik dan jeritan bebudak ni.Masing2 jerit nama negara diorang..he..he..patriotik jap aku masa ni bila budak mesia lalu depan.. diorang jerit MALAYSIA BOLEH.Bebudak negara lain mesti ternganga tak paham..

Ini yang dihadapan sekali dalam perarakan.Aku pun tak tahu ini melambangkan apa.Sekali tengok macam tarian naga Cina tapi kat sini mana ada budak dari negara China.Tak kisahla..ada la tu melambangkan apa2.Aku pun tak sempat tanya teacher sekolah tu.


Ketukan yang menggamatkan suasana.Syok pulak dengar

Pilih pilih..nak awek yang gelap..cerah..berkebaya dan agak pelik pakaian.Ini bolehla iklan astro jap "MACAM MACAM ADA"

Yang ni group jalan ala2 santai.Penat dah kot pusing jauh.Tapi aku suka budak lelaki berjubah dua orang tu.Dah penat tapi suara kuat lagi jerit ALGERIA..ALGERIA.. fuhh patriotik sungguh
Ni dah habis perarakan diorang berkumpul di padang.Amacam...nampak tak bendera malaysia yang besar tu..kelassss kan.Bendera orang lain ciputtt je kecik2

Macam2 warna kulit,rupa dan negara..tapi mampu bersatu.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...