Isnin, 21 Februari 2011

INTERNATIONAL SCHOOL DAY-PART 1

Minggu ni aku kurang mengupdate sebab kesihatan yang kurang mengizinkan.Alhamdulillah hari ni dah ok sikit.Dalam keaadaan kurang sihat aku tetap juga menggagahkan diri pergi sekolah along.kesian pula dia kalau aku tak pergi..mesti tercari cari mama.Minggu ni ada dua aktiviti di sekolah along.Hari selasa sports day (aku tak sempat upload gambar lagi) dan hari khamis baru2 ni ada international day.Syok gilerrr international day..sangat2 happening dengan makanan,pakaian,ragam dan pelbagai rupa dari macam2 negara.Dari info yang diberi,terdapat pelajar dari 43 negara di sekolah along.Fuhhh banyak tuuu..Booth banyak dibuka sempena international day yang mewakili negara masing2.Lenguh jugaklah kaki ni nak berjalan.Di setiap booth ada disediakan makanan tradisi dan segala yang berkaitan negara masing2..yang bestnya semua makanan free,melantaklah puas2.Tapi aku tak makan disemua booth sebab takut ada yang tak halal.Kali ni aku cuma nak cerita pasal makanan..tapi rasanya sampai part 2 ada cerita pasal makanan ni sebab banyak sangat.



Ini makanan di booth filipina.Banyak juga makanan tradisi diorang tapi aku kurang berani sentuh sebab bukan muslim.Walaupun diorang kata halal..aku tetap was was.

Makanan di booth indonesia.Ada nasi ambeng,kek lapis dan pelbagai jenis kuih.Cup cake pun ada juga


Yang ini booth paling happening..booth malaysia.memanjang penuh dengan orang sebab terlalu banyak makanan dan yang melayannya ramah mesra belaka.Roti jala..kuih bakar..mee goreng..nasi goreng..nasi lemak


Lagi makanan malaysia..peberet anak aku..kek lapis sarawak.Ada juga kacang kuda,tose dan pelbagai makanan tradisi india


Fuhh kan aku dah cakap..booth malaysia banyak makanan.Karipap pusing..karipap biasa..lemang..rendang..taufu fah..kuih lapis..cakoi..keropok lekor dan macam2 lagilah.Tak tersebut satu2 rasanya.



Jangan tak percaya..rojak buah pun adaaaa.Yang dalam bekas kukusan kayu yg comel tu kuih pau.Oklah nanti sambung lagi pasal makanan ni..jumpa entry seterusnya

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...