Khamis, 7 April 2011

LEMPENG KELAPA +OAT

Sarapan yang cukup ringkas.Macam lempeng biasa je tapi aku tambahkan oat.Bahan2nya tepung gandum,air,kelapa parut,secubit garam dan oat.
Ikan bilis takde..belasah buat sambal telur hancur.Yummyyy..Sebut ikan bilis,sedih sangat.Aritu ada pos 1 kg ikan bilis,2 peket ikan masin dan 1kg udang kering.Kerana jangka masa yang lama untuk sampai kesini..bila aku buka je kotak..3 barang ni dah bertukar kaler oren sikit2.Pastu baunya..adoiii.Last2 aku campak dalam tong sampah.Nak tak nak..terpaksalah tunggu balik kampung hara raya ni untuk dapatkan stok baru

4 ulasan:

~Norul Mas Hana ~ berkata...

wah..dah lama tak makan lempeng nyiur....sedapnyerr..

kak ina kl (2) berkata...

tulah pasal...orang duk kat negeri arab tak hairan dah dgn makanan kat sana..org kat sini pulak yang ashik makan nasi arab..biasalah tu kan..

samsulaili berkata...

norul..kalau kat malaysia lagi sedap dapat kelapa parut yg masih lembut.Sini kelapa tua jelah..tak kisah la kan.

samsulaili berkata...

kak ina..betul tu.Sibbaik sini ramai orang malaysia.Jadi kalau teringin makanan malaysia takde masalah sebab ada juga yg buat jual.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...