Selasa, 19 April 2011

ALHAMDULILLAH..8 TAHUN

Syukur pada Yang Berkuasa kerana masih memberikan kesempatan untuk aku menyambut ulang tahun perkahwinan yang telah menjangkau usia 8 tahun.Tiada apa lagi yang aku harapkan..cuma aku berdoa semoga kebahagiaan dan keharmonian rumahtanggaku kekal selamanya..insyaallah.Teringat saat perkenalan dengan suami tersayang 12 tahun yang lalu.Aku baru mencecah usia 18 dan ditahun pertama pengajiaN.Abang pula 21 tahun dan baru mula bekerja setelah tamat belajar di ilpp.Mula perkenalan memang tak terfikir kami akan hidup bersama...kelakar pula ingat2kan kisah2 dulu.Mula2 kenal dan jumpa..allamak,apasal keding sangat mamat ni.Niat mula2 just nak kawan sebab abang memang kategori bukan lelaki impian aku.Dulu2..konon2nyalah.he..he..taste aku lelaki tinggi,badan berisi dan berkulit agak gelap.Jumpa cik abang..tinggi dah cukup tapi kurus.Kulit pulak..allahai putihnyelah (tapi sekarang dah gelap sebab kena panas hari2)..mukapun alaa comelnya.Tapi itulah dikatakan jodoh pertemuan telah ditentukan olehNya.Dari sahabat kami bercinta.Dizaman bercinta pula ditakdirkan kami terpaksa bercinta jarak jauh.Aku bekerja di pos besar shah Alam dan abang pula masih di Kuantan.Tak seperti pasangan lain..kami hanya berjumpa sebulan sekali.Hanya telefon jadi penghubung.Dalam hati Tuhan saja yang tahu..biasalah bila berjauhan,mulalah wujud rasa cemburu..syak wasangka..takut pasangan curang dan macam2lah.Sibbaik kitorang dapat bertahan.Hanya sekali dugaan yang datang menyebabkan hubungan kami hampir berakhir.Mujurlah abang bersungguh sungguh menyelamatkan hubungan kami dikala aku hampir putus asa.Bulan 12 2001 kami jadikan ikatan percintaan kepada pertunangan.Masa ni masih juga berjauhan..aku bekerja di Jabatan kerajaan di putrajaya.Tak sampai 5 bulan bertunang..kami disatukan.19 april 2002..tarikh yang cukup bermakna bagi kami.Diawal perkahwinan masih berjauhan kerana aku belum dapat pelepasan untuk bertukar ke pahang.Sekali lagi dugaan melanda..tanpa aku sedar aku bunting pelamin.Ketika kandungan melebihi 2 bulan baru aku sedar..itupun bila aku terasa sakit.Kuasa Yang Maha Esa..beberapa minggu aku menerima berita baik tiba2 dikejutkan pula kandungan terlalu lemah..mungkin disebabkan aku terlalu aktif dan kerap berulang alik putrajaya..kuantan.Bukan rezeki kami..tapi alhamdulillah kini aku bahagia dan ceria dengan 2 hero yang makin membesar dan lasak.Untuk suami tersayang..abang insan teristimewa,terima kasih untuk semua pengorbanan demi kebahagian keluarga dan kasi sayangmu yang tak terhingga.

Hero yang mulutnya cukup petah dan semakin lasak.Esok genap 2 tahun


Anak bujang yang pendiam.Kurang aktif berbanding adik tapi seorang abang yang amat penyayang.Dah besar anak mama..Tahun ni genap usia along 7 tahun

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...