Khamis, 7 April 2011

KECIL TAPI...

Pagi2 ni masukkan entry pasal kecil2 ni jap...apa yang kecilnya???Cuba tengok ni... Ayam di sini lebih kurang tapak tangan aku je..wehhh jangan kutuk kata tangan aku besar gedabak pulak yee.Memang ayam kat sini bantut2 belaka.Mula2 datang pelik juga tapi lama2 dah biasa.Biasa dijual paling beratpun dalam 800-900 gram sekor.Yang 1000 gm(1kg) ada tapi jarang..jarang.Ayam yang dah beku dan keras ketung tu banyaklah 1kg.Kecil..memang kecil tapi harganya besarrrr.850 gram harganya dalam 16-17 rial.Ringgit Malaysia dalam RM15 la lebih kurang.Sape2 bising ayam malaysia mahal..meh datang sini.1 kg dekat RM20 wooo .Bayangkanlah sape anak ramai..sekali masak mesti 2-3 ekor.Kalau sekor..alahai berapa ketul je dapat.Pahanya alaaaa..halus je.Anak aku sekali belasah 2 ketul paha ayam pun tak kenyang..ha..ha..ha..
Ni satu lagi yg teramat comel.Yupppp kelapa (tangan akupun comel jugak kan..he..he..).Keciknyalah..tu sebab masak2 aku guna kelapa dalam tin atau serbuk je(yg segera).Kelapa parut biasa aku guna untuk buat inti kuih atau kerisik je.Bukan apa..kalau guna kelapa ni..lemaknya agak kurang(biasalah kelapa import)..pastu kelapa ni dahla kecik sangat..macam sebelah kelapa kat malaysia je.Ni sebiji dalam 4-5 rial.Nak dapatkan pun..di pasaraya tertentu je.Apa apapun..bersyukurlah dengan apa yang kita ada.Malaysia tetap terbaikkk..korang patut bangga tinggal kat malaysia cuma redha jelah gaji payah bebenor nak naik kan???

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...