Rabu, 5 Mei 2010

Kesian Mama...



Baru sudah goreng ikan pekasam yg aku beli dari Wanie semalam..pastu dikenen kenenkan pulak dengan masak lemak cili api pucuk ubi yg dibeli dari rumah hilda pagi tadi.Tak ingat dunia makan nasi..habis diet.Untuk along mama beli pizza sebab sehari dua ni dia tak selera makan nasi.Ish..ish lari tajuk pulak..sebenarnya ni ayat anak bujang aku baru2 ni.Hari ahad aku 'tereksiden'sikit.Pergelangan tangan kiri terseliuh..balik2 sekolah je along tengok tangan mama berbalut.Kelam kabut dia(ish..terharu mama..sayangnya along pada mama ye) terus je ayat dia keluar.."kesian mama...sape buat mama??abah ke??".Mama sengih jelah..tak pasal2 abah dapat nama padahal mama tetiba gelap mata(seminggu ni kerap betul pening)nasib baik masa jatuh sempat tahan tangan kiri kat lantai(tu yg terkehel tu)..tangan kanan dukung adam(si kecik ni dahlah berat) tapi mujurlah tak terlepas si adam dari pelukan mama.Alhamdulillah hari ni dah ok sikit walaupun masih ada bengkak..tapi masak tetap masak.Kesian laki aku weiii nak makan nasi.Takkan hari2 dia nak belasah nasi beriani ngan fast food.Sape tak sayang laki weiii...


Tangan sakit2 pun sempat lagi aku pi pasar dengan gee..dah habis separuh pun aku masak.Ikan tu bapak besarnya..5kg sekor..last2 aku kongsi ngan gee sorang separuh.Sotong ngan udang aku beli sekilo..sekilo.Dalam peti ayam bersusun tunggu giliran untuk dimasak.Payah tekak orang kampung ni..ari2 nak makan nasi putih.Layan jelah lauk aku beli..tak sampai seminggu dah licin (kuat menketedarah betulkan.he..he..he)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...