Rabu, 18 Januari 2012

PTE-parents teacher interview

NAk citer2 sikit tentang sistem persekolahan anak aku.petang semalam kitorang laki bini pergi sekolah along untuk PTI...parents teacher interview.DIsekolah along ni memang diorang ada buat beberapa kali sesi pertemuan ni.TEacher akan bagi surat pastu kita pilihla tarikh yang sesuai untuk jumpa.BIasanya sesi ni hanya 10 minit.walaupun singkat..tapi bagi aku sangat2 bermakna.Semalam memang penuh arrr parents di sekolah.PTI ni diorang buat selepas office hour.Along semalam pukul 6.40 petang.parents akan pergi ke kelas anak masing2..jumpa teacher ikut masa yang ditetapkan.aku semalam lebih dari 10 minit sebab banyak gak nak borak2.Masa jumpa teacher..along dia suruh pergi main..cuma aku ngan hubby jelah ngadap teacher.DIa keluarkan reports untuk term 1 along.pastu dia tunjuk kerja2 sekolah dan cerita tentang prestasi dan perangai along disekolah.apa2 masalah dan pendapat boleh cerita.along seperti aku jangka dia sangat2 kuat matematik.excellent utk report math.kembang kempis kitorang bila cikgu puji..siap bagitau dia minta tolong along ajar budak2 lain.along 7 tahun tapi dah pandai x(darab) yg melibatkan angka ratus.Teacher along utk year 2 sangat peramah dan caring..namanya mrs laura hardy(britain).Kalau di malaysia buat camni..memang sangat2 bagus sebab parents dan teacher boleh berkomunikasi selalu.oh ya..sini pelajaran diorang ke depan sikit.anak aku 7 thn..year 2 math dah belajar darab..sains pasal vertebrata pun dah belajar.Ni agak merisaukan aku takut balik mesia dia cepat bosan.Now aku bimbang bahasa melayu jelah...panjang pulak melalut..sorryyy ye..itupun kalau ada sudi baca lah kan.

Published with Blogger-droid v2.0.3

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...