Selasa, 10 Januari 2012

MELEPAK DI ALWAHA CLUB

Ahaiiii..terlambat sikit masukkan entry.Sepatutnya aku nak masukkan entry ni semalam tapi tak sempat la pulak.Pepagi sampai tengah hari aku bawa adam pi Toodler class.Balik rumah dah 11 lebih..terus kelam kabut memasak ngan kemas2 umah.Sekarang baru ada kesempatan sikit..tadi sibuk di dapur siapkan nasi beriani.Entry kali ni takde masak2..cuma gambar dan cerita semasa aku melepak ngan anak2 di Al waha club(Laki aku takde..dia kerja).Dekat je tempat ni..jalan kaki aje.Di dalam Community aku ni..boleh dikatakan serba lengkap.Di kawasan 'Perkampungan' kitorang ni ada sekolah (dari nursery sampai menengah),2 kedai(ala2 mini market),klinik dan 3 club.Satu al waha club..dalam ni macam2 ada.Gym,kolam renang,restauran,bakery,library,bank dan semua jenis aktivitilah boleh buat disini..tapi yang pentingnya semua kemudahan adalah free .Harga2 makanan memang murah berbanding tempat lain sebab khas untuk kitorang yang tinggal di community ni je.Nak masuk club kena tunjuk kad keahlian dekat security dulu.Yang lecehnya..kat sini takleh ambil gambar.Security memanjang meronda.Tapi aku macam biasa arr..degil.Curi2 gak ambil gambar..ha..ha..Jom layan Gambar2 lepakking aku ngan anak di Alwaha Club

Memula sampai bawa hero dua orang ni lepak di area bakery dulu.Muka sememeh je dua beradik ni sebab belum mandi.Budak2 ni belasah ambil kek ngan minum manggo juice.Aku ambil roti ngan teh.Kek tu 4 rial je.Kalau duit mesia dalam RM 2 je kot.Roti2 dia pulak semua 1 rial je. 

lepas sarapan di bakery..terus menuju ke kolam renang.Ni tempat budak2..yang dewasa disebelah (betul2 ngadap restauran..ada ke giler aku nak mandi..he..he)Syok along berendam.sini takyah risau sebab semua kolam renang ada yang jaga.diorang duduk arr tepi kolam tengok kita mandi  

Budak ni taknak mandi.Takut air mamat ni.Dia jadi pemerhati jelah.Aku pun tak mandi gak..pertama aku takleh berenang..keduanya malu wehh.kolam renang tu tepi restauran pastu bebudak yg jaga kolam renang ramai tak pasal2 jadi model percuma.aritu ada gak minah saleh berenang..selamba berbikini.Adoiii seksa mata memandang 

Lepas berenang along bawa adik main2 kat playground.Depan sikit dari kolam renang je. 

Ni la rupanya playground tuhh.. 

 Biar main puas2.dah habis main.....


Makan time..apahal la pulak mulut budak ni ternganga..ha..ha...Yang baju merah tu anak kawan aku dari sarawak. 

Budak kebulur campur penat.Along macam biasa..menu omputih.Satu set burger (sorry ngan kualiti gambar sebab ambil curi2 guna handphone) Nampak kolam renang..tepi pokok2 tu

Sedapnya adik makan..budak ni macam mama dia juga.Tolak kayu ngan batu.Lain semua belasah.Semua pinggan orang dia usha..tak senonoh betullll 

Ni yg aku order.masakan indonesia rasanya kot.Bami goreng.Dalam pinggan tu ada bami goreng..keropok ngan sate ayam 2 cucuk.Air tu pulak..fuhhh sedap wehhh.Rasanya ada santan..soda..lemon..Kawan aku yg gambar sekerat tu..order menu omputih.

Selain al waha club..ada dua lagi iaitu Al Dhakira club..ni lebih kurang macam alwaha tapi kecik sikit.Situ nak berenang best sebab tempat tertutup.Aku dulu pi main badminton di situ.haa..sini ada barber shop tapi khas untuk lelaki.Makan situ banyak berasaskan india dan arab.Yang last Al Nakheel.Sini tempatnya kecik dan khas restauran.Situ jual makanan omputih ala2 itali.Situ menunya pizza dan segala jenis pasta.Ok..sambung nanti

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...