Ahad, 22 Januari 2012

GRRRR.....SEJUK..SEJUK...9 celcius

Sepanjang 5 tahun aku tinggal Qatar..tahun ni antara yang tersejuk.Kalau takde hal..jangan haraplah aku nak keluar rumah.Ketar ketar lutut rasa sejuknye.Semalam terpaksa keluar juga sebab nak cari barang2 dapur.Hambikkk kau..angin punyalah kuat (Sibbaik aku ni bam..bam..kalau tak habis ditiup angin lerr jawabnya).Angin kuat satu..dia punya sejuk..fuhhh terasa ke tulang.Anak aku yang kecik,adam bolehke dia menjerit jerit takut sebab angin kuat sangat bertiup.Masa siang suhu dah cecah 13 celcius..itu waktu tengah hari.Malam tadi suhu jatuh 9 celcius.Kalau tahun lepas..bulan januari biasanya dah kurang sejuk.Masa ni patutnya hanya berangin dan suhu lebi kurang malaysia.Memang hairan bin ajaib gaklah sebab tetiba tahun ni sejuk giler.Last2 aku terbaca dalam Facebook...ni status kawan aku yang tinggal di Qatar...

Qatar Meteorological Department warns:

People in Qatar and the GUlf region may experience the coldest weather in the past few years with the night temprature dipping below 10'C caused by the cold winds coming all the way from the frozen Siberia...this weather phenomenon is called 'Siberian High; that affects Qatar, entire Gulf region n North Africa..


Patutlah sejuk semacam jer dan dijangkakan suhu ni akan terus turun dan boleh mencecah 3 ke 4 celcius.Uwaaaa...naik lagi lemak2 aku sebab sejuk2 ni sedap tido dan makannnnn.....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...