Rabu, 13 Julai 2011

JOM PI SERBU PASAR MALAM

Harap2 laki aku tak keja hari jumaat ni..boleh ajak dia pi merayap pasar malam.Yer lah..bila ada pasar malam memang semangat campur seronok giler la.Sini bukan macam Malaysia.Dalam setahun boleh kira dengan jari je berapa kali ada pasar malam.Dulu lagilah...setahun adalah 2 atau 3 kali kot.Tapi semenjak orang Malaysia dah makin ramai terutamanya di community al khor ni(tempat tinggal aku) memang kerap jugala pasar malam ni.Bazar ramadhan pun ada gak tapi sebulan puasa tu dalam 3 atau kali je lah.Pasar malam ni anjuran orang2 malaysia kat tempat tinggal aku.Kalau yang kedutaan Malaysia..diorang jarang buat.Macam2 ada dijual tapi harga biasalah..agak mahal.Mungkin sebab bahan mentah yang agak terhad dan barang2 disini yang mahal.Contohnya,nasi kerabu..nasi ayam, biasa dijual dalam QR 15 KE QR 20(dalam RM 12 ke RM 17).Pasar malam kitorang ni dibuat dalam dewan (siap ada aircond tuuu).Kalau kat luar..sapelah nak meniaga dan membeli.Panas giler campur debu.Dekat je ngan umah aku..jalan kaki pun boleh tapi sekarang ni panas giler so,nak tak nak kena pi naik keta jugaklah.5 pagi matahari dah terpacak atas kepala wehhh....nak kena pujuk laki aku ni sebab dia manusia palingggg susah nak pi pasar malam.Masa kat malaysia dia memang jarang jejakkan kaki.Samalah macam disini.abang..abang..hmmm

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...