Isnin, 20 Disember 2010

OPEN DAY...

Dimalam yang sejuk ni..tapi taklah sampai tahap beku lagi,sempatlah jap aku curik2 masa nak masuk citer2 pasal open day kat sekolah along aritu.Ni ada masa pun sebab hero dua orang tu dah membuta..abahnya pulak pi main bola.Oooooyeeehhhhh..aku bebas merdeka untuk bertenet kejap.Siang2 agak susah nak bertenet sebab along dah mula cuti untuk winter ni..memanjang dia je nak guna komputer.Laptop ada tapi aku kureeeenggg suka guna sebab leceh.Pastu si kecik pulak kejap2 datang menenggek atas paha nak join bertenet sekali.Berbalik citer open day sekolah along..aku pi lah bawak sikecik ni pi sekolah..kalau tak pi kesian pulak kat along dok terjengah jengah kepala (ala ala macam kepala zirafah) cari mama.Bukannya ada apa sangat..pi melawat kelas pastu tengok aktiviti diorang sepanjang sesi persekolahan.Tapi macam biasalah..sekolah omputih ni manalah belajar dan bawa buku banyak2 macam kat malaysia.Beg penuh pun dek bekal je.Pastu adalah diorang buat assembly aritu..yang aku suka kat sini..cikgu2 dia tak macam kat malaysia.Waktu perhimpunan cikgu2 duduk sekali dengan murid2.Kalau bebudak ni bising..teacher dia bagi isyarat tangan je...diam terus.Sunyi sepi jadinya...tapi tak bestnya dalam kelam kabut aku lupa bawa kamera.Layan je lah gambar yg aku ambil guna handphone je..jadilah dari takde kannnn



Macam2 rupa ada..dari pelbagai negara.Tengok tu..cikgu2 dia duduk disamping pelajar.Yang atas kerusi tu mak bapak bebudak.

Patutlah balik umah je..buka kasut berterabur pasir dalam rumah.Rupa2 ni keje diorang waktu rehat.Bebudakpakai baju kaler tu sebab aritu diaorang ada P.E.yg uniform sebenar warna biru(macam budak pegang bakul tu)anak aku?yang cekeding tepi bakul tu.Baju biru gelap.


Walaupun lain kelas..waktu rehat tetap geng2 ni bersatu.Geng2 malaysia belaka ni...Taknaknye dia geng ngan budak lain...tak ngam kot.

Cuba tengok..kalau kat malaysia kena buang keja dah ni.Punyalah santai teacher along pakai..seluar pendek ngan tshirt ketat.Tu korang belum tengok time gala swimming lagi.Cikgu pakai baju renang je..mak bapak cuci mata jelah...

Budak kecik ni dari sampai hinggalah balik..kejenya melantakkk je.Tak kisahlah janji tak meragam.Adam pulak excited nak main sekali ngan along..member2 along dibuatnya macam kawan dia je...

Ni pulak masa makan.Sini budak2nya bawa bekal..takdenya kantin macam malaysia(jimat duit aku..he..he..he..)Mana pergi mesti ngan bestfriend dia..nama pun hampir sama..Izzad dan Azhad.Member kamceng dia ni budak sarawak.Along sedang gelak nengok adik dia la tu...


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...