Selasa, 3 September 2013

Bila jemu makan nasi...

Alhamdulillah dah masuk bulan september.Cepat betul masa berlalu.Sedar2 je uban dah mula mengintai ngintai di celah2 rambut.Umur pun tanpa sedar sudah mencecah 30an.Paling terasa dirini semakin berusia bila berdiri bersebelahan anak...hu..hu..anak dah hampir bahu mama.Bila usia bertambah ..sikap dan emosi kita juga berubah sedikit demi sedikit.
Banyak hari juga tak update blog.Laki aku cuti..macam biasalah.Bila laki aku bercuti..kitorang jarang ada dirumah.Masak sendiri pun boleh dikira dengan jari.Almaklumlah..kitorang ni ala2 cinta jarak jauh.Anak2 la yang paling suka.Hari2 abah bawa jalan2/makan diluar.In syaa Allah...hujung minggu ni rancang nak bercuti kawasan lumut dan taiping, perak.
Panjang melalut..ni yang aku masak minggu lepas.sebelum laki aku balik rumah.Jemu tekak ni nak makan nasi..last2 buat spagheti (homemade chickenball) dan salad untuk aku.Spagheti aku guna sos prego spagheti asli.Tumiskan bawang besar dan tomato (potong dadu) masukkan ayam yg dipotong dadu.masukkan sos prego dan sedikit air, garam dan perasa.biar pekat sikit.Boleh tambah mushroom dan sayur/lobak tapi aku tak isi sebab anak2 tak suka.last aku letak chickenball yang dibuat sendiri.
Salad tu aku isi macam2.kismis, kacang walnut, timun, tomato, carrot dan ayam yang dipanggang.Dressing nya pulak..mayonaise, cuka, gula, garam dan sedikit lada hitam..tarraaaa masakan simple orang malas.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...